Jum, Follow Blog Mereka!

Its All About My Photoshoots

09 Mei 2007

Pelakon Terbaik.....Sebuah Drama Soap Opera.... SK Jimah Baru

Dulu masa sekolah dan masa kolej selalu gak mengikuti kelas teater... kiranya student popular lah di sekolah dan kolej dulu... Dari situ aku belajar untuk mewujudkan keberanian dan keyakinan diri kita... Apatah lagi masa tu aku dikira pemalu kit... then untuk membuang kemaluan diri ni aku pun banyak melibatkan diri dalam kesenian dan kebudayaan di sekolah dan kolej.... Anyway teringat lagi aku memegang watak Tun Aman dalam Keris Laksamana Bentan, budak Kampung (Wasiat), Raja Dasar Laut (Batu Buaya) dan banyak lagi... sehinggalah aku berjaya merangkul penulis skrip terbaik untuk cerita Kerana Wasiat... dan pementasan Kerana Wasiat memang berjaya dengan pelakon yang baik iaitu budak kelas aku sendiri.... Fendi, Ahmad Kamal, Rosman, Khalid Suhaili, ALice dan rakan sekelas yang banyak membantu... So terasa gak aku merindu teater masa kini... aku gak tak berpeluang untuk melibatkan diri dalam teater muzikal yang memang impian aku selama ni pada tahun 2002...anyway tahniah pada David ( hosemate kat Baram dulu ) coz merangkul pelakon terbaik dalam teater muzikal yang sepatutnya aku pun join sekali....

Kini aku terpaksa menggunakan bakat aku ni dalam situasi bekerja di SK Jimah Baru... Yelah, hidup di dalam sekolah ni penuh kepura-puraan... Jika aku tidak menjadikan diriku yang kental sudah tentu aku senang-senang di perlakuan (buli) di sekolah ni. So aku juga mengenal pasti beberapa orang yang dikenalpasti antaranya...Rabiah, Azizi, Asmah, Aziah, Imah, Haida.... Golongan inilah aku perlu berhati-hati... Bukan apa mereka ni adalah jenis org yang penuh hasad dengki, kata-kata mengata adalah amalan mereka.... Anyway aku sudah terkena 3 daripada mereka.... so aku kena berhati-hati... tetapi perlulah diingat aku bukan jenis melepaskan sahaja orang begitu saja bila aku dipermainkan.... sorry to say... Bukan aku sorang saja yang berlakon malah beberapa rakan aku gak turut serta dalam drama di dalam sekolah aku ni...........Orang begini kita harus berhati-hati...manis dimulut , tp dalam hati tak taula mcmana dibayangkan kita ni...

Tiada ulasan: