Jum, Follow Blog Mereka!

Its All About My Photoshoots

15 Mac 2007

KAHWIN....HUHUHUHU....

Persoalan yang sering menjadi bualan my mom n my dad bila aku balik ke kampung.... Malah menjadi soalan cepu emas bagi member-member aku sini dan Kuching...Huhu puas gak aku nak menjawab... Umur aku pun dah kira 26 tahun walaupun belum tiba masanya bulan November. Dan juga aku ketawa sendirian bila aku call my mom kat Kuching. She always said, "Dit u dah ada calon ke belum,". Nampak macam dah tak sabar-sabar menerima menantu. Nanti lepas kahwin plak lain plak, bila nak dapat cucu...huhuhu... takdapat ku bayangkan aku akan berumahtangga...hehe...jadi suami orang, kemudian bergelar papa then datuk bila sudah melangkaui masanya. Mom always said aku tak pandai uruskan diri sendiri...lemah dalam pengurusan kewangan dan keperluan diri... ye ke.? Ntahla tapi rasa memang betul pun... Tgk member semuanya dah kahwin dan dah anak 3 pun... Tempoh masa dulu aku memang dah bersedia namun jodoh dgn Dyana hanya di pertengahan jalan.... 7 tahun bercinta banyak meninggalkan kenangan dan kepahitannya masih berbekas sekarang. Tapi aku harus tabah dan bina hidup baru yang lebih bermakna... memang benar cinta yang lama amat sukar dilupakan walaupun aku banyak yang admire tetapi Dyana juga tetap dihati. Huh...sodeh plak cite... anyway tu cite lama... Walaubagaimanapun...ingat nak kahwin ni macam beli barang kat kedai ke...banyak preparationnya... Budget nak kahwin kena fikir gak.... alhamdulillah rezeki aku masuk bulan ni... boleh simpan untuk belanja kahwin... skank ni sibuk nak serve rumah... memandangkan bila dah kahwin mesti dok kat umah sendiri kan takkan nak dok ngan famili g.... susah kalu dok ngan famili...susah nak bergurau senda, segan kalu parent lihat aku plak....xxxx nanti....malu siot..... Anyway skank ni mana ada calon g...Juz angan-angan mat jenin la...Itu aku cakap ngan my mom kalu dah umur 27 tahun minta tolong carikan...ada ke my mom said boleh cari kat KULIM...kampung my dad...huhu... Dah masuk isu kahwin ni, aku nak ucapkan ngan Pak Cik Ardat sebab dah kahwin dah dia...dah tak teruna g huhuhu...17 ni umah pengantin laki lak...SELAMAT PENGANTIN BARU...SEMOGA KE ANAK CUCU... mesti glamer minggu ni cz banyak sgt majlis kahwin.

Tiada ulasan: