Jum, Follow Blog Mereka!

Its All About My Photoshoots

30 April 2009

Sebab napa Tarian STPD mendapat tempat ke2 dlm pertandingan Pesta Muzik 09

Pagi tadi selepas hantar Reza ke Terminal One, aku telah menghantar sms kepada Ketua Hakim Tari iaitu Cikgu Fendi SMK Undang Jelebu.

SMS Aku : Akum, nak tanya napa STPD boleh mendapat tempat kedua dalam pertandingan semalam?

SMS Dia : Sapa ni?

SMS Aku : Cegu STPD...

SMS Dia : Name plzz...

SMS Aku : Cegu Izwan.

SMS Dia : Ok Iwan. 1st trdsnal. Ur kostum nape jd kontemporari. 2nd rentak inang u lagu yang guna dah tempo joget. Ur 2nd i tem memang kesalahan besar sebab membuat tarian yang sama ngan skol rendah u boleh guna lagu sama tp pecahan n bunga tari yang berbeza. Bile present yang sama means u menciplak kumpulan 1 yang wat persembahan dalam koreografi u dah hilang 10 dr kump 1 sbb mesti advanyage kat kum yg pertama itu hak dia. Mangsanya kump 2 walaupun kategori berbeza tp masih di anggap menciplak.

SMS Dia : Kostum show is difrent dr kostum ptandingan. X bo meriah sangat2. Kena ngan tema tarian yang dipertandingkan. Especially trdsnl. Kena jaga pakaian tradisnal jgn d tokok tambah. Kalu hakim istana budaya. Baju kontem pakai utk petdgan tradisional dia akan rejek terus. x de tempat kumpulan yang bagus. Ur pupils is good but kesalahan yg minor wat cicir dr kump yg 1.

SMS Aku : Ok saya faham cuma saya rasa kalu ada yang kata ni adalah step iban kontem minta maaf sebab tis is my culture dance so i know wat steps i show it.

SMS Dia : Betul sbb tu ur skool menang. Rend. Sbb is really2 etnik but next time jgn wat benda yang sama dalam 1 hari yang sama. K. Anyway ur kids is good k. Win or lost biasa r dlm ptdgan but kite blajar utk perbaiki karya lg penting . K.....

SMS Aku : OK tima kasih atas komen td... we ols akan gerak lebeh maju g pada tahun depan...

Komen aku :
- Aku boleh menerima ttg pakaian ... memang sudah ditegur ttg pakaian meka sebelum ptdgan.
- Tidak terima mengatakan bahawa aku menciplak walhal kedua sekolah tu adalah hasil idea orang yang sama iaitu aku.
- selepas ini diharapkan hal ini ada termaktub di dalam syarat pertandingan agar ia lebeh detail ttg pertandingan.
- Kemampuan pelajar sek ren dan men adalah berbeza sebab step kedua sekolah berbeza.

Tiada ulasan: