Jum, Follow Blog Mereka!

Its All About My Photoshoots

31 Januari 2010

Kenduri Arwah Nenek di Permatang Pasir Bandar Bahru Kedah Darul Aman

23 - 24 Januari 2009



Alhamdulillah selamat sampai ke kampung arwah nenek papa aku....sekurang-kurang aku dapat lagi melihat suasana kampung kat sini... Bes gak datang masa tak ramai orang... tak penin pasal jem hahhaha.... tambahan aku ni jakun kit ngan kampung ni heheheheh....
Tujuan balik mengejut ni bukan apa... sebab Usu ada wat kenduri arwah untuk arwah nenek aku... sambil tu nak gantikan nisan arwah nenek aku tuh... Rancang punye rancang last2 famili aku dan pak lang je yang ada.... usu tak jadi sebab uruskan PIBG sekolah Izzat.... so dia kata teruskan saja... tapi yang tak bestnya... famili mak long la... masih menyimpan perasaan terhadap kisah2 lama famili kiteorang... sedihla..... bila mengenangkan famili begini... kite dah jemput dah cuma meka je yg takmo dtg.... abg masdie pun mcm dalam perantaraan.... dia ok je cuma mak long tuh je yang mmg tak suka kami.... huhuhu motifkan.... dalam dunia serba maju begini still ada masalah begini.... ingatkan dah di upgradekan ke lebeh terbuka.... sampai bila nak bermusuh dan tak bertegur sapa..... bak kata pepatah buang air yang keruh amik air jorneh...haaaaaa..... kalu adalah anak2 mak long baca ni...fikir2 kan la.... keluarga dah makin kocik....... tp still nak menjauhkan tali silaturrahim sesama sedara kite..... we allz sekeluarga memang bersikap berkecuali...... takda nak musuh sapa2..... dua-dua kitaorang stil mcm biasa.... dan lebih utama we allz famili open minded dalam mana2 hal.... so the reason dun be like katak di bawah tempurung....... kalu masalah famili.....rujuk dan bincang bersama...... tak baik gaduh sesama kite.... nanti mati sapa nak tgk dan mendoakan kesejahteraan ......fikir2 kan la....

Tiada ulasan: