Jum, Follow Blog Mereka!

Its All About My Photoshoots

06 April 2010

Statement di http://aquazarr.blogspot.com/.....


Introducing, he is Muhd Esfainizam Hisyam b. Dato' Abd. Rahim. Dia telah kembali ke rahmatullah pd 4 April 2010.

He is a good fren n a bro to me. Dia sgt baek, dia byk inspired aku jgk as we were in the same field, which is engineering. Dia sgt caring as aku slalu x sihat n dia slalu gak tnya psl diri aku n life aku. He knows bout my ex. Our last ym, few weeks b4 dia meninggal, aku gtau dia yg aku dh lama break dgn my ex. Dia slalu bg nasihat kt aku.

Aku kenal dia masa DaVom dlu. dlu aku knl dia as ezly aka ess. Dia prnh suruh aku panggil dia abg long since time tu ramai dak2 DaVom panggil dia abg long tp aku x prnh panggil dia abg long. Aku panggil dia 'Weh', 'Ko' jer. teruknya aku ni kan =(

Mcm yg aku dh citer td, dia sgt caring psl diri aku n life aku. dan aku pun dh tau lama dh yg dia ada sakit cancer. tp tu pun aku tau sbb baca kt mana ntah, yg pasti bkn dia sendiri yg gtau aku. Ntah mcm mana, aku bleh lupa yg dia ada sakit cancer. Sedangkan dia sgt caring psl aku, tp aku bleh lupa yg dia ada sakit cancer. betapa teruknya aku ni kan =(

Setiap kali ktorg ym, aku slalu tnya dia, dia ada kt mana, kt mesia ke dgn harapan ktorg geng DaVom yg x prnh jmpa dia akan dpt jmpa dia. Tapi slalunya time aku tnya tu dia xde kt mesia sbb dia keje. Then dia slalu ckp, "Ko ni mcm ada problem jer" =(

Aku akan ingt font biru Italic yg dia slalu guna kt ym tu smpai bila2 =(

Dia mmg seorg abg yg baek, aku ni lak adik yg teruk =(
Slalunya dia akan ym aku dlu, aku x prnh ym dia dlu. yea, mayb sbb dia invi ym dia but still kan, aku mcm xde usaha nk ym dgn dia. Maafkan aku, abg long =(

Ktorg slalu gaduh, but bkn gaduh btol2. but gaduh2 manja gitew. gaduh abg dgn adik. Maafkan aku long, klo kdg2 gurauan aku mcm kasar n terhiris hati ko. Aku x prnh berniat nk sakitkan hati ko, long =(

Hari Ahad tu, aku terkejut dpt phone call dlm kol 3 pg. rupanya Nurt yg call aku n gtau long ninggal. Mula2 aku sgt blur bila nurt sbb Es, aku terfikir Es lain lak. bila dia ckp Es yg aku tlg buat fb dia tu, baru aku teringt Ezly n trus nangis. Dari kol 3 pg tu aku nangis smpaila kol 5 lbih smpai sakit pale, sakit idong. Seharian hari Ahad tu, aku mmg xde mood lgsg. Smpaila mlm pun aku msih xde mood but late nite tu baru aku ok skit, after tgk abp. Tu pun aku jd sdih balik bila tgk performance Munif Hijjaz, Nazrey Raihan n Rabbani kt abp yg nyanyi lagu 'Kau Pergi Jua'. Rasa nk nangis tp mcm malu lak dpn family aku =(

Masa nurt call aku n gtau Long dh ninggal, aku sgt terkejut. Yerla, mcm aku ckp td, ntah mcm mana aku bleh lupa dia ada sakit cancer (mayb sbb aku bkn tau psl tu dr diri dia sendiri) n time ktorg ym pun dia mcm sihat jer, mcm xde problem jer. So agak terkejut la kan bila ko dgr org yg ko tau sihat walafiat ttiba meninggal. That's y aku sgt sdih bila ingt balik, betapa teruknya aku ni kt dia. Aku kesal sgt sbb x care enough kt dia =(

Hari Isnin, aku lalui mcm biasa but still rasa janggal. Ntahla, terasa kehilangan sangat =(

Teringt balik...on the 21st Dec 2007, one of my fren yg aku kenal dr DaVom gak, Hj. Muhammad Zarith Zulkarme'en b. Datuk Hj. Zakaria, org Sarawak, student UTM Skudai, kembali ke rahmatullah sbb barah otak. Dia muda lg sbnrnya, tua setahun jer dr aku (lahir thn 1987). Then, 28th Dec 2007 lak, our advisor DaVom, ktorg panggil dia Mamachik jer, kembali ke rahmatullah jgk. Terasa mcm byk sgt kehilangan =(

Even ktorg kenal Long n Arith ni di internet jer n x berkesempatan nk jmpa, tp rasa mcm ktorg rapat sgt. Aku even rasa lebih rapat dgn kwn yg aku kenal melaui internet. Terpulangla kpd org yg fikir persahabatan n perkenalan yg bermula di internet ni xleh dipercaya, but for me, aku fikir lain. aku lg rapat n mesra dgn kwn yg aku kenal melalui internet. Nk bg contoh, xlaratla sbb terlalu ramai. but antara kwn yg aku kenal melalui internet ni la arwah Arith n abg long =(



Td, nurt ym aku, dia tnya psl fb abg long. Then, aku g check, rupanya dh xde. Aku heran gak. The truth is bkn aku yg delete sbb aku langsung x ingt email n password fb dia even fb dia tu aku yg buat as his request. Ntah sape yg delete, sdihla sbb xde dh kenangan dia. Seb baek aku smpt save skit pic dia. Pe pun, dia dh selamat dikebumikan di Tanah Arab (sbb dia keje kt sana) =(

Aku teringt dlu, masa aktif kt website DaVom, slalu chatting dkt chatroom DaVom. Chatting dgn arwah Ess, arwah Arith, Ling, Nurt, Uchu, Wawa, DD. Kadang2 smpai tgh mlm smpai pagi ktorg chatting. Rindunya masa tu =(

Hari ni, 6 April, 2 hari after dia kembali ke rahmatullah, is his birthday. Even dia x smpt nk celebrate bday dia kt dunia ni, i think lg bgs sbb lg berkat dia sambut kt 'sana'. =(

Anyway, Long, ktorg sume rindukan ko n sygkan ko. Ktorg doakan ko tenang n bahagia kt sana. Semoga ko ditempatkan bersama golongan yg beriman. Akhirnya, dpt jgk ko jmpa Arith kt 'sana' kan =(

B4 terlupa, 2nd April 2010, Din Beramboi or nama sebenar dia Mior Ahmad Fuad telah kembali ke rahmatullah atas jangkitan denggi berdarah.

Kepada yg membaca, sedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham Muhd Esfainizam Hisyam b. Dato' Abd. Rahim, Mior Ahmad Fuad dan x lupa juga kpd Hj. Muhammad Zarith Zulkarme'en b. Datuk Hj. Zakaria. Semoga mereka tenang di sana dan ditempatkan bersama golongan yg beriman. Al-Fatihah...

http://aquazarr.blogspot.com/

Tiada ulasan: