Jum, Follow Blog Mereka!

Its All About My Photoshoots

02 November 2008

RIMUP Kebudayaan, Open House Gnam, Rambu Pengakap Linggi...





Khamis 30 Okt - Akhirnya siap juga aku touch up semua bebudak aku selama 3 jam aku menyiapkan mereka seramai 16 orang tuh... siap je terus standby untuk persembahan kebudayaan ... tak sempat aku nak tengok sukan rakyat kat padang... RImup tahun meriah giler dengan kehadiran murid dan ibubapa yang datang menyokong aktiviti integrasi nasional ni... tambahan dengan semangat kerjasama semua pihak perjalanan bagi aktiviti berjalan dengan jayanya...

Sebaik sahaja abis, aku dijemput ke umah Gnam kat Rantau...open house Deepavali...wah sedapnya masakan kak Gnam...tosei dan cappati dengan kuah dal dan mutton serta kari ayam dia... ramai gak geng2 cegu sekolah join sekali....meriah..

..


Dalam perjalanan balik , tetiba je Zam call aku ... moto dia rosak kat Lukut dgn Jalil...so dia tak dapat amik jadi dia suh la aku ni yang belum sempat balik umah g ke Linggi.... aku terus bergegas ke sekolah amik Taza, Iqbal dan 2 budak SK Jimah memandangkan ari pun dah lewat.... aku ngan baju rimup masih bz ngan hal sekolah ni....tension gak.... bila aku tggu si Iqbal tak datang2... last2 aku g umah dia rupanya dia sibuk main game kat cc.... dgn selamba dia kata mak dia tak bagi... aku dah 1 jam menunggu dia boleh senang2 cakap camtu kat aku.... aku ngan kuasa GPK aku terusla menghamun kat dia kat CC abg borhan...

Di linggi aku kesian ngan Taza sebab dia sorang je wakil pompuan kat sana... sian dia sampai nangis la dia mengenang kan nasib dia.....tp tak lama gak Kak Paridah bawa anak pompuan dia join dengan dia ... barula dia ada teman. Yg Si Baby tu plak tahan aku tak suh balik rumah... aku datang ngan sehelai pinggang ni tpaksala g cari buddle kat pekan kecil Linggi ngan adi dan fifi... malam tu tido pakai baju bunddle.... hehehhe.....takpa aku tak memilih....


betul ke abg Din nak spon aku ke Jambori Johor? Aku masih konfius dan tak caya sebenarnya. Persoalan yang masih bermain di fikiran aku . Aku diperlukan ke sana utk kebudayaan negeri sembilan nanti... wah...terharu...

Tiada ulasan: